Jak si nezošklivit práci snů? Organizace místo chaosu

Získali jste práci snů, ale stejně jsou věci, které denně štvou? Pokusíme se je uhodnout a navrhnout, co s nimi. Zkuste se k tomu postavit čelem a dělat věci trošku jinak.

Předávání informací vázne

I když žijeme v době neomezených možností komunikace, ztrácíme schopnost si předávat ty nejdůležitější informace ve správnou chvíli. Informací je tolik, že je nezvládáme zpracovávat. Proto je třeba vždy vážit, které informace jsou důležité. Vaše práce musí být systematická, musíte mít čas na přemýšlení. Vytvořte si systém na schůzky i vzájemné třídění a předávání informací.

Organizaci střídá často chaos

Čím více nás čeká práce, tím ve větším jsme stresu. Přeskakujeme z jednoho úkolu ke druhému, zvedáme telefony, i když se potřebujeme soustředit. Bezmyšlenkovitě předáváme požadavky na kolegy, i když to často není třeba. Šéf společnosti by měl umět správně rozdělovat práci, aby byl příkladem svému týmu. Vlastní systém třídění informací a postupného plnění úkolů nese své ovoce.

Nesplněné sliby a termíny

Pokud má tým dobře spolupracovat, musíte se na sebe moci vzájemně spolehnout. Pokud ale vaše práce závisí na práci kolegů, musíte mít podklady včas. Pokud to ta není, zjistěte, jaký k tomu má kolega důvod. Možná i jemu někdo nedodal podklady. Pokud ale bere termíny jen orientačně a vás to stresuje, je třeba mu vysvětlit důsledky jeho nedodržených slibů a najděte řešení.

Dusno na pracovišti

Pokud každý den chodíte do práce, vzájemně se nerespektujete a pomlouváte, nemůžete se na sebe ani spolehnout. Pokud vám dávají kolegové nelibost najevo, možná vám závidí vaši pozici, anebo se jim nelíbí způsob vašeho vyjadřování nebo práce. Je třeba si to s kolegy na rovinu vyříkat. Buďte věcní, bez emocí a odsuzování, ať můžete přijít na to, co vás štve a vzájemně si vyjít vstříc.

E-maily bez reakce

Každý den dostáváme do schránky stovky e-mailů a používáte jej místo messengeru. Když je přeposíláte, vyhodnoťte, zda to je vůbec nutné, případně doplňte informace.  Nastavte si filtry, i když zariskujete, že přehlédnete nějaký důležitý. Pokud vám kolega permanentně neodpovídá, zvedněte telefon, zaurgujte ho a zkuste se domluvit na způsobu komunikace.

Třídění priorit

Pokud pod návalem úkolů nevíte, co dřív, otevřeně se zeptejte šéfa, co máte udělat dřív. Pokud vám řekne, že je to váš problém a situace se stále opakuje, určete si priority sami a nenechte se demotivovat. Pak si to musíte obhájit. Chvalte se a podporujte navzájem s kolegy a držte při sobě. Pokud to nezabírá a vy už víc prostě nestíháte, nezbývá vám nic jiného, než si začít hledat lepší práci.