I hod korunou ti může ukázat cestu ke změně práce. Co dalšího víme od Onlinesales.cz?
Onlinesales.cz je mladá a dynamická marketingová agentura. Staví na “rodinném prostředí” a vyznávají a sdílí tyto hodnoty:
- Neděláme to, co klient chce, děláme to, co potřebuje.
- Umíme poslouchat a pochopit klienta.
- Nemluvíme marťansky, ale lidsky.
- Inovujeme klienty, makáme na sobě.
- Nesólujeme, doplňujeme se.

František Školník, obchodní ředitel Onlinesales.cz
U této firmy nás zaujal jejich moderní pohled na HR. Tzv. klasická offline inzerce na klasickém webovém portálu osloví jen ty, co ve svém zaměstnání skončili, a v podstatě moc neřekne o tom, jaké to u zaměstnavatele je. Onlinesales.cz proto doporučují brát HR jako marketing a pomocí promo videí propagovat nejen poptávanou pozici, ale i zaměstnavatele jako takového.
V následujícím rozhovoru jsme si povídali s Františkem Školníkem (společníkem agentury, který zastává pozici obchodního ředitele) o tom, co by takové HR video mělo obsahovat, jak se konečně odhodlat ke změně práce, nebo jestli jsou v práci důležitější zkušenosti či osobní vlastnosti člověka…
Máš pár minut čas? Začti se do názoru Onlinesales.cz na současné HR…
prace-job.webtrh.cz: Jak jste přišli na založení Onlinesales.cz?
František Školník: Přišlo to vlastně samo. 🙂 Všichni tři zakladatelé pocházíme z obchodního prostředí a marketingové aktivity jsme dělali pro své různé interní projekty. Postupem času přicházelo více a více poptávek, a proto jsme došli k rozhodnutí, že založení marketingové agentury je nejlepší krok vpřed.
prace-job.webtrh.cz: Podle čeho si vybíráte lidi do svého týmu?
František Školník: Věříme, že naše firemní kultura a hodnoty se promítnou i v práci pro naše klienty. Proto si do agentury vybíráme nejen profíky, ale především osobnosti. Kolegy, kteří mají podobné životní hodnoty a dokáží ostatní v týmu inspirovat nejen svou odborností.
„Existuje jedna zaručená metoda, jak zjistit, co opravdu chci. Je to hod korunou. Znáte ten pocit, když hodíte a máte chuť hodit ještě jednou, aby raději padla druhá strana mince? Tak to už je definitivní ukazatel vnitřního rozhodnutí.“
prace-job.webtrh.cz: Co je pro vás při náboru lidí důležitější? Zkušenosti nebo osobní vlastnosti člověka?
František Školník: Oboje. Jedno bez druhého u nás nefunguje.
prace-job.webtrh.cz: Cílíme na lidi, co mají práci, aktivně jinou nehledají, ale vnitřně cítí potřebu změny. Co byste jim poradil, aby se konečně odhodlali?
František Školník: Je to jednoduché. Pokud cítí potřebu změny, tak už je rozhodnuto. Chtějí změnu. Je na čase jednat. Existuje jedna zaručená metoda, jak zjistit, co opravdu chci. Je to hod korunou. Znáte ten pocit, když hodíte a máte chuť hodit ještě jednou, aby raději padla druhá strana mince? Tak to už je definitivní ukazatel vnitřního rozhodnutí. 🙂
prace-job.webtrh.cz: Velká korporace nebo menší firma. Co byste doporučil?
František Školník: Oboje má smysl. Pokud v tom nemám jasno, měl bych se poradit s odborníkem na HR.
„Ideální je dělat práci, kterou miluju, za peníze, ne pro peníze.“
prace-job.webtrh.cz: Do jaké míry myslíte, že platí „choose love over a salary“?
František Školník: Myslím, že každý člověk má určitou finanční, resp. platovou hranici, za kterou dokáže pracovat. A zároveň finanční metu, které chce dosáhnout. Na tomto svém poli by měl hledat práci, do které se zamiluje. Ideální je dělat práci, kterou miluju, za peníze, ne pro peníze.
prace-job.webtrh.cz: Měla by každá inzerovaná pozice uvádět nabízené platové rozmezí?
František Školník: Ano.
prace-job.webtrh.cz: Doporučujete firmám, aby více vsadily na náborová online videa. Co by podle vás mělo video obsahovat?
František Školník: Záleží na klientovi. Náš hlavní produkt je marketingový plán postupu, který klientovi definuje aktivity, které má dělat. Někdo by měl náborovat online, někdo offline. Záleží na cílové skupině. Pokud se ale bavíme o videu, mělo by určitě obsahovat popis pracovní pozice z úst zaměstnavatele, ne herce, ukázku pracovního prostředí a dát uchazeči “ochutnat” firemní kulturu. Tato kombinace může už na začátku sloužit jako první oboustranný filtr.
prace-job.webtrh.cz: Jakou pijete v práci kávu? ?
František Školník: Přijďte ochutnat. 🙂
_____
Už jsi poznal/a, že potřebuješ změnu? Pomohl ti k tomu hod korunou?
_____
Kdo potřebuje změnu, měl by se podívat na naše nabídky zaměstnavatelů. Proč nevykročit vstříc nové kariéře právě dnes?
_____